Християнинът не бива да помни злото, но е длъжен от сърце да прощава на онези, които са съгрешили пред него. (Св. Василий Велики)
*
Не бива да помним злините на съгрешил към нас и покаял се, а трябва да му простим от сърце. (Св. Василий Велики)
*
Прости на своя брат, ако е съгрешил пред теб, и Господ ще прости твоите прегрешения. (Преп. Ефрем Сириец)
*
Ако ти, човече, не простиш на всеки съгрешил пред теб, не си прави труда да постиш и да се молиш. Ако не простиш на своя брат, че в нещо те е разгневил, напразно постиш и се молиш -Бог не ще те приеме. (Преп. Ефрем (Сириец)
*
Колкото повече някой е съгрешил пред нас, толкова повече трябва да се стремим да му простим, защото той се превръща в причина да ни се простят множество грехове, (Св. Йоан Златоуст)
*
Ако искрено искаме да се помирим, не ще отстъпим от врага си, докато не го победим с усилни молби, докато не го привлечем към себе си и не го накараме да прекрати враждата срещу нас. С това оказваме ли му някаква милост? Не, върху нас преминават плодовете на доброто дело: стова привличаме Божието благоволение, придобиваме опрощаване на греховете, получаваме велико дръзновение пред Господа. (Св. Йоан Златоуст)
*
Ако трябва и да се извиним, и да помолим враговете си за прошка, не бива да отказваме, дори самите ние да сме обидените.Така ще си приготвим голяма награда и твърдо упование. (Св.Йоан Златоуст)
*
Бог затова изисква от нас само снизхождение към ближните ни, та Самият Той да прости големите ни прегрешения. (Св. Йоан Златоуст)
*
Нищо друго не ни уподобява на Бога така, както, когато прощаваме на злите хора, които ни обиждат. (Св. Йоан Златоуст)
*
Самият ти си първият съдия на твоите дела, а след теб вечеги съди Бог. Ти сам си пишеш закона на опрощението и наказанието,и сам изричаш присъда над себе си заради едно или друго нещо. Ето защо от теб зависи дали Бог ще спомене, или не, твоите грехове (срв. Мат. 6:12). (Св. Йоан Златоуст)
*
Човек, простил на своя ближен, не може да не получи пълно опрощение от Бога, защото Бог е несравнимо по-човеколюбив от нас. (Св. Йоан Златоуст)
*
Ако ние сами сме виновни за толкова много грехове, длъжни сме с готовност да прощаваме на оскърбилите и излъгалитени и да забравим техните злини. (Св. Йоан Златоуст)
*
Ако простиш на ближния прегрешенията, всички твои грехове,които в свое време ще се открият, ще бъдат заличени още тук, и ти ще преминеш отвъд, без да носиш никой от тях със себе си. (Св. Йоан Златоуст)
*
Да не мислим, че когато прощаваме на ближния, го облагодетелстваме и му оказваме голяма милост. Защото самите ние се ползваме от благодеянието и от него извличаме голяма полза за себе си. Също както, ако не простим, не причиняваме на другия особена вреда, но подготвяме за себе си страшно наказание в геената.(Св. Йоан Златоуст)
*
Трябва да прощаваме на онзи, който ни е обидил, знаейки,че наградата за прошката е по-голяма от всякаква отплата за друга добродетел. А ако не можем да направим това заради обхваналия ни гняв (грях), то трябва при бдения и страдания да молим Бог да е милостив към нас и да ни даде такава сила.
Във всяко време и на всяко място трябва при различни обиди от хора да можем да се радваме и да не скърбим; и да се радваме именно че имаме случай да простим на съгрешилия срещу нас и да получим прошка на собствените си грехове. Защото в това се заключава истинското богопознание, което е много по-необятно от всяко познание и с чиято помощ можем да молим Бога, и да бъдем чути. Това е плодоносна вяра; така именно вярата ни се оказва в Христа; по този начин можем да вземем своя кръст и да последваме Христос. Това е майката на всички големи заповеди, защото само така можем да възлюбим Бога от цялото си сърце, и ближния като себе си. Точно заради това трябва да постим, да пребиваваме в бдение, да изнуряваме тялото си - та сърцето ни и вътрешното ни разположение да се отворят, да приемат в себе си това богопознание и никога да не го отхвърлят. Тогава, като прощаваме съгрешенията на ближните, ще открием, че благодатта, съкровено дадена ни при нашето св. Кръщение, ще действа в нас вече не скрито, а осезателно за нашето съзнание и чувства. (Преп. Марк Подвижник)
*
Прощаването на враговете и вършенето на добри дела е истинското великодушие, една от най-великите черти на богоподобието. (Преп. Никодим Свегпогорец)
*
Верен признак за опрощение на греховете ни е, когато усетим в сърцето си, че сме простили на ближния всичките му прегрешения срещу нас. (Св. Игнатий Брянчанинов)2. фрамар бг
3. билка бг
4. здраве бг
5. лекува нет
6. молитва към Свети Мина
7. молитви за изцелението на болен и близките му
8. молитви на болен
9. пулс бг
10. една бг
11. Psychology Today
12. lechitel.net
13. готвач бг
14. веселият готвач
15. православна терапия - Богоносци
16. диети, здраве, рецепти
17. какво да сготвя? - за жената бг
18. информиран нет
19. свободно слово
20. истината нет